Wednesday, February 3, 2010

combine menjadi satu

tak dapat aku pastikan aku dapat menaip sume yang terkandung dalam pemikiran aku sekarang nih....1by1 okey.....mula2 nak cakap,,orang laki yang ade rupa adakah bajet dirinye ensem???ahhh,,sengal...korang xde la ensem mane pun,,agak2 ah nak kawan macam tanak je....damn....tetibe mood bertukar menjadi marah tatkala hal2 sebegini....ok,,tukar topik.....anak2 hamster dah besar panjang sekarang nih,,8 ekor kesemuanye,,2betina n da rest jantan.....ok,,kasik 4 ekor kepada kakAnna....mesti suke amster itu berada di dalam sangkar yang tinggi,,siap ade bola2,,ouse,,bath tub skali...heeee,,cumey sungguh.....

uitm,,dah sebulan aku start class,,kejap je,,macam sedar tak sedar je,,input aku dapat???banyak ke??adakah sebanyak selama sebulan pembelajaran???oooowwwhhh....bole kah aku kate aku masih blur2 lagi time ini???tidakkk....seb baek sem ni ade 2subject math n 1agama,,kire yang tu aku akan score la,,yang laen2 nye pasal computer,,banyak menghafal....hurrmmm....akan aku buktikan aku dapat meraih pointer yang tinggi...cewaaaahh...semangat2....haaa,,cakap pasal uitm,,meh la aku story satu kesah....petang itu rakan ku ajak naek moto balik umah dia sbb ade gap dalam 2jam,,aku tanak,,xde helmet+pakai baju kurung,,hehehe....pastu rakan ku sorang lg ajak aku tumpang naek kete,,aku pun cakap tape la,,sy nak stay cni je,,2jam kejap je....thanx ye kawan2....pastu lepas habis class,,kul2,,aku naek "van kunyit" nak balik umah,,then lalu kat sempang tiga tuh,,ade berlaku xcident antare kete honda ngan estima,,agak teruk la kete itu,,tapi tuan nye fine....pastu,,petang tu patut nye aku kene p umah kawan tuk buat proposal,,tapi aku xpergi,,ade hal laen.....ok stop cite....
malam itu,,aku dapat msg dr kawan mengatakan ia tak dapat datang class keesokkan harinye sbb housemate dia xcident n meninggal dunia....oomaigod....innalillah.....rakannya sorang lg masuk icu...dan tempat kejadian adalah di tempat yang sama dimana kejadian xcident yg aku tgk pada ptg itu...hadapan sekola sempang tiga nak masuk kat umah sewa kawan2 ku itu dah....walaupun aku xkenal arwah,,tapi aku merasakan sesuatu dalam diri nih.....semoga rohnya dicucuri rahmat...ameeenn.....

cerita laen pula.....asal ko sanggup buat kawan ko cam ni hah??pe salah ia pada ko??ko jaja cerita yang tak baek seluruh kampung,,kenapa ko sedemikian??ko tahu kan ia kawan baek ko,,dari kecik sampai sekarang....aku tahu,,hal tu berkaitan jugak ngan aku,,,tapi aku tak nak jadi camnih,,kawan ko tu sayang kat ko,,bukan nye hape...ko amek la yang positive,,tak baek ko nuduh dia macam2,,satu kampung lak tu,,sampai kan orang2 tua pun tahu,,kenapa ngan ko ni???aku kesian kat kawan ko bhai,,sampai hati ko...aku dah cakap awal2,,aku boleh time ko,,ko tuh buat dek je,,ko mmg dah tanak kat aku,,aku tau....kalo ikot kan,,mane2 pompuam pun akan rejek ko awal2 kalo tahu kesah silam ko.....ingat la,,fitnah itu berdosa.....walaupun begitu,,aku sentiasa doakan yang terbaek tuk ko....semoga ko berubah....insyaAllah....

p/s : mood bukan untuk menaip skrg....

0 Comments:

Post a Comment