Tuesday, December 14, 2010

xCident.....

13/12/2010......

meh aku stat story ngan BERSYUKUR....alhamdullilah tiada apa2 yg lebih teruk berlaku terhadap aku,umi dan walid.......kiteorang balik kg(jerangau) ptg tadik,,nak d jadikan cerita,,walid nak balik dungun mlm nya.....jarak lebih kurang 40minit je.......aku dah hulur KUNCI kete,,tp walid tetap suruh aku bawak......bismillah,,,aku mulakan perjalan....mcm biasa jalan mlm2 dipenuhi lori2 yg besar dan memandangkan cuaca kurang elok,,,jalan byk berlobang2....aku drive xlaju sbb aku tau jalan sane mmg terlalu gelap....SUMPAH,,kalo sorang xberani.....:D....dalam 30minit drive,,cuaca hujan renyai,,,kat highway waktu itu,,walid ckp mmg jalan situ agak KERAS,,,aku sempat kerling ade kereta 2,3 bijik STOP kat bahu jalan kanan,,dlm hati dah rase,,mst kete tu rosak,,xpun xcident.....aku mmg slow time tuh,,,,umi ckp,,,"atin jgn berhenti",aku tekan minyak sikit,,,then.........YA ALLAH.....kuat aku jerit,,objek yg sgt besar,,buncit,,,berbulu,,,kaler puteh2 dah betol2 depan kete aku.....xsempat nak brek,,,terus kete aku naek atas objek tuh.......bayangkan lah kete atas objek buncit besar....time jatuh landing kuat pulak,,PRANNGGGG.........PANNNGGG...........compem kete aku ranap,,,kelu dah,,,aku BREK....behenti tepi jalan....umi ckp,"teruskan la perjalanan",aku dah tergamam.....terus je perjalanan......dlm hati dah terbayang objek buncit tuh je,,dan bimbang hal kete yg aku tgh bawak tu.......mmg kuat amat hentaman td tuh......tetibe objek tu terPAMPANG dpn kete........otw meneruskan perjalan,,aku nmpk kete polis yg nyalakan lampu kelip-kelip menuju ke tempat kejadian....lepas tu trak otw g sane,,dan last ambulance menuju ke tempat kejadian...aku xtahu ape terjadi pd orang sane,,yg kete 2bijik yg behenti kat bahu jalan sane.....dlm 10minit aku sampai umah,,umi suh park kete dpn pagar,,sbb walid nak sebur air kat depan kete,,mane tau ade sisa2 objek tu melekat,,,,SYUKUR ALHAMDULILLAH......aku dan keluargaku selamat.....hanya BUMPER kete yg pecah.......mujur sangat........



p/s: mungkin objek tu = LEMBU

3 Comments:

  1. jijie said...
    alhamdulillah takde ape2..
    nway, macam pelik je atin... keta naik atas badan dia tapi x tersasar ke apa... erm... horror rasanya..
    pape hal, nasib baik selamat.
    mashiatin said...
    syukur.....tu ah ijie,,,mmg agak pelik dan horror jgk...sbb pg td atin g usha balik tempat kejadian,,tp xde kesan ape2 pun atas jalan,,,bangkai binatang pun tadek....tp,,yg penting da selamat....
    Unknown said...
    salam... wah bahyer ngat.... lain kali jgn jln mlm la jln tuh ow.... hati2 lain kali eh....

Post a Comment