Monday, November 30, 2009

entah

mood aku agak2 mmg xelok kebelakangan ni,,dah seminggu aku pulang ke tanah air[cewah,,cam p jauh je sebelum ni]...aku dah balik tganu minggu lepas menaiki kereta,,aku duk sebelah je.....time kaseh banyak2 kepada akak....hehehe....tolak kul9 pagi dari melaka then masuk kL dulu b4 meneruskan perjalanan ke terengganu....perjalanan lancar pada mulanya dan agak lebat hujannya bila masuknya sempadan terengganu[kot2 la,,aku failed bab2 jalan nih,,xkenal...]...mula la kereta sesak2 dijalan ditambah pula dengan keadaan jalan yang berlobang-lobang.....akhirnya sampai juga di destinasi pada jam9 malam...eh,,baru aku perasan waktu tu sama eh,,jadi 12jam aku berada dijalanan+dalam kereta.....omg.....lamenye......

hari raya aidiladha....
kali ni raya aku macam tahun2 sebelum ni jugak,,balik kg....sume sanak saudara berkumpul disana...mula la keadaan jadi riuh rendah,walaupun perasaan aku macam tertinggal di melaka,,tapi aku cuba gak la untuk menggamatkan suasana dikampung,,buat2 xingat akan perasaan sendiri...haaaihhh....[azan isyak berkumandang sekarang]....
macam biasa potong daging ramai2 n agih2 kepada jiran tetangga....then masak daging2 yg dah siap dipotong....bbQ,,gulai,,masam merah dan ade lagi baki yang belum dimasak dan disimpan didalam peti....

pasal mBr...
kenapa ade je diselitkan pasal awak ye mBr???ntah la....kire awak 1st org yg saye betol2 syg,,,[uweekkk,,,geli nye ayat2 camnih nak post kan].....xmo ah feelin'2,,xsuke.....nak berterus terang la kat sini,,,seminggu ia senyap,,,col msg sume tak berbalas sume x angkat....kadang2 mmg biasa ia jadik sedemikian bila aku pulang ke sini,,ntah la,,,b4 balik tuh aku dah jumpe ngan ia,,dah cakap leklok,,dah suh janji ia xnak buat hal,,then sampai je tganu,,ia jadik macam tu jugak....aku tensen la......bayang la seminggu ia menyepi diri,,sume kawan2 ia pun tanak bagitau ia kat mana...then raya hari tu dapat la msg dr ia,,,aku dah senyum tgk nama ia yang msg then msg berbunyi cam nih"buat hal msing2,,antara kite dah xde apa2"......OMG

-aku nak berhenti post da,,xtau nak cakap pe....kalo la ade sape2 yang leh mendengar masalah aku dan menghepikan aku balik,,aku nak sangat kawan ngan orang tuh,,ntah la,,,,aku lemah.....-

dah la fatin...tabahkan hati kamu....yup,,saya mesti kuat.....assalamualaikum.....

10 Comments:

  1. Ichi said...
    This comment has been removed by the author.
    Ichi said...
    Owh..kasihan sama dia...
    Fær.han/Unown F/Gyan said...
    huhuhu part last tue agak kejam @_@
    mashiatin said...
    This comment has been removed by the author.
    jijie said...
    huhu~
    baru tau..sori atin..
    be strong nye dear~
    mashiatin said...
    wah ijiE,,jumpe lg blog lame atin yerp..hahaha...
    mashiatin said...
    kecian atin kan kakCda....

    betol tu awak,,,part last tu kejam+sengal....[kenapa lelaki sedemikian]
    Ichi said...
    nape plak ckp akak kejam+sengal?
    akak remove aritu sebab mula2 bace kesah atas je.
    atas mcm ckp tak reti jalan pulang, tu yg komen tu. bila bc bawah baru pasan citer lain pulak..tu yg remove cepat2..waaaaaaaaaaaa... :(
    mashiatin said...
    akak Ichi....atin bukan ckp kat akak kejam+sengal tuh....tu reply tuk komen yg bawah akak tu,,atin xkenal pun sape,,kan komen bawah akak tu ia cakap kejam,,tu atin reply kejam+sengal....waaaaaaaaaa,,atin xmaksudkan akak Ichi yang comey,,huhuhu....
    mesti akak silap paham kan...huhu,,so sorry akak Ichi....sayang sama kamo.....
    mashiatin said...
    da remove da akak Ichi...so sorry yup..atin xmaksudkan akak pun [mintak maap betol2 nih akak]

Post a Comment