Monday, September 28, 2009

aku kembali

dah seminggu aku cuti,,,kejap jemase berlalu,,,macam xcuti raya je,,,macam bulan puasa je lagi,heeee......aku nak cuti lagi,,,yang penting aku xpuas tidow lagi nih.....

meh la aku cite sal hari raya aku,,,mula2 aku nak cite sal pengalaman aku semalam,,,dari terengganu ke melaka...aku tolak semalam dalam kul1030 am,,jalan x la jem tapi kenderaan terlalu banyak atas jalan raya,,,jadi kereta bergerak ngan perlahan lah....nak di jadi kan cerita,,aku tersilap masuk highway jB,,,silap aku tu,,,huhuhu.....aku dah pucat duk lam kete tuh,,,seb baek la mbr x marah,,dekat 3 jam jugak aku pusing pusing atas highway tuh,,,,tau je la,,,kat sane mana ade tempat u turn...mbr cume cakap xpe lah,,,benda dah nak jadi,,,,aku kesian kat dia,,,bawak kete berjam-jam....dah penat+mengantuk dia tuh,,,aku lak xleh tolong pape....hurm,,,,dah tu akhirnya sampai gak melaka dalam kul 730 pm....kepada mbr,,,time kaseh atas sume2 nye....heeee

satu,dua,tiga syawal,,,,
macam biasa la syawal aku mesti di sambut dengan meriah nya di kampung nenek&yoki di jerangau...pagi tu aku bangun awal2 dan bersiap p sembahyang raya bersama sepupu aku,,,seha...xjauh masjid nye,,,jalan kaki je dari umah tok....masjid padat,,,penuh pagi tuh....dah solat tu,,aku ngan seha terus balik umah....aku tak tahu,,,rupa2 nya,,nenek,angah dan yang lain2 p makan2 kat umah jiran,,,melepas aku....huuuuuu....kat umah tok aku dah tersedia nasi minyak,,satey,,ketupat,,,tapey dan kueh mueh.....kebetulan tahun ni ayah aku x kerja pada hari raya,,,apa lagi,,,raya la aku....lepas je zohor,,,aku n kuarge bertolak ke k.t,,,p jalan2 umah sedara mara....3 hari berturut2 aku beraya sakan,,,raya ke 3 tu mbr col cakap nak p umah kat jerangau,,aku pun naik kete sekali la ngan dia balik jerangau....kepada mbr jugak,,,time kaseh sebab datang beraya...weeee

syawal selebihnya,,,,
hari ke 4 ayah aku dah stat masuk kerja balik,,,jadi aku x p jalan mana2 la,,,cume menghabiskan waktu rehat dan cuti aku ngan sdara mara je lah....hari sabtu tu acu,,,uncle,,,mikael balik kL dah,,acik pun dah balik k.t sabtu tu jugak,,,aku dan abg sulong aku masing2 dah pun balik jugak...dah jadi cam biasa balik dah la,,,tapi mood aku x masuk lagi nih.....huhuhu.......

28september
-dunhill
-teddy bear
-angpow 22rm

tu la lam kpale aku sekarang nih...kepada mohd basri abd rahman,,,seLamat hAri LahiR....
ni lagu untuk awak :

hepy beday to u,
heppy beday to you,
hepy beday to u mBr,
eppy beday to youUuUU.....

4 Comments:

  1. AM said...
    sakan ek hang beghaya....huuuu...
    mane duit raye utk kite...kuikui...
    arini present sistem lorr...cuak...
    wish me luck...
    mashiatin said...
    dud lucx yup,,,,dah bace blog am tadik....
    duet???eeey,,,,meh melaka la baru dapat.....heeee
    jijie said...
    hye... wah sakannye raya.. (",)v
    nway thnx coz follow my blog... salam perkenalan... =)
    mashiatin said...
    heee.....raya mesti sakan walaupun pose x penuh...ehek....salam perkenalan ugak...

Post a Comment