Wednesday, September 16, 2009

duB daB

akhirnya............
meh la aku cite dari awal pengalaman aku 2 hari nih....kita mulakan dengan hari semalam yang penuh gilang gemilang dan hari nih yang penuh debaran....ngeeeee.....
semalam macam biasa la aku buat pasal ibn battutah tu sebab hari nih supervisor dah nak datang.....jadi aku siapkan la mana yang patut di persembahkan....semalam lepas je waktu opis aku sempat lagi pergi JJ ngan ajim n farah sebab nak men'soppin kan diri nih,,,,mula2 masuk tu xtahu nak tuju kemana,,,main jalan je ngan fara..ajim kiteorang dah tinggal kat belakang....nak cari baju pompuam kali nih,,,jalan punya jalan,,,dapat la jugak 4 helai kat aku,,,untuk umi 2 helai aku 2 helai...farah lak beli tuk adik,akak ngan untuk dia sehelai sorang,,,bagi untuk kiteorang nih,,,baju kalo dah 100 lebey mahal la,,,hehehe.....lepas beli dan belah dari JJ tu,,,tengok jam dah 6:30,,,alamak,,,cepat......nak bukak puasa rumah bos nih...dengan tergesa-gesa sempat lagi balik rumah sebab nak salin pakaian lain,,(tapi fara x salin,,,fara bucuk) hahhaha.....pastu gesa-gesa lak p umah bos,,,sampai sane ade 2 pakgad,,,"nak kemana encik"....pastu dah sampai umah bos,,,,besar........memang la,,,dah namanya dr. kan,,memang la kaya,,tan sri pun ade skali....aku pun masuk amek la port dekat shaha,naQib,kak aja n kak cda....aku pun duduk situ...duduk kejap je pastu masuk lam umah amek makanan,,dah nak dekat buka puasa dah nih......banyak menu dia,,nasi beriani kot,,aku pun bukan la kenal sangat jenis2 nasi ni,,,agak2 aku nasi beriani la,,,ade ayam,,,daging,,sayur,,lasagna,,garlic bread,,dan yang pasti kueh mueh...dah makan tu aku agak kenyang la,,,sedap sangat,,,sampai licin aku makan....dah tu naek atas lak solat,,,kiteorang nih xtahu,,rupa2 nya ade solat berjemaah kat bawah tuh,,,tp dah solat sendiri2 kat atas...alamak!!!xpela.....xtahu kan.....lepas solat tu sambung makan kueh mueh lak,,,sedap sangat,,,,puan buat brownies sendiri,,,rasa coklat yang memang asli,,,cewah....puding roti yang shaha n naQib bua pun ade,,,comey sangat,,,macam paddle pop....dah makan,sembang2 dan snap2 gambar,,,kiteorang pun balik,,,dalam kul9 gak la.....haaa,,,lupa lak,,puan ngan baek hati nya kasik kiteorang buat balik kueh mueh....terima kaseh banyak2 puan.....sampai umah aku basuh kaen,,,ye lah,,,esok kan dah nak balik,,,lepas2 siap semua tu aku makan lagi lasagna puan buat tu....kenyang....dah kenyang ape lagi,,,aku pun tidor la,,,keje aku cam gitu la sebelom tidor,,,makan sampai kenyang,,,hahaha.....ntah pape la....

ok,,ni cerita hari nih,,,pagi tadi bangun kul 6:30,,tahu apa,,,aku siap bermimpi supervisor datang sini lagi,,punya la aku takut untuk hadapi hari nih,,,,aku pun datang la opis kul 8:30 sampai sini je,,,dah makin kecut perut aku nih,,,ntah hapa-hapa kan,,,pastu tunjuk ibn battutah tuh dekat doctor,,,doc cakap ok je,,,cume kena tambah glosari untuk link,,,tu je la.....pastu dapat lak col dari sprvisor tuh,,,aku tengok nama kat hp pun dah debor2,,,pastu dia tanya cam mana2 dekat mana,,,aku bagitau je la,,pastu silap pulak,,aduss,,,dia pergi kat InQ,,,cam gane nih,,,pastu baru la dia sampai kat sini,,,aku ani n fara dah siap2 tunggu kat bawah ni,,,macam penyambut tetamu la,,tunggu2,,,eh si andy lak datang,,,andy siap tegur kite orang,,,baek kan,,walaupun anak Tan Sri,,,sikit pun tidak menunjuk kan....biasa la,,,orang luar....baek.....pastu debor datang balik,,,mana nih,,,miss xsampai2 lagi nih,,,pastu datang la kete kaler hijau,,,agak2 dah betol nih,,,pastu turun la,,,,,,kite orang pun menyambut dengan senyuman dan salaman,,,cewah,,,baek nye kite orang kan....dah naik opis,,bos pun dah ade skali,,,bos pun kasik la intro2 sepanjang kami kat sini....bos ade keje lain lak,,,nak p kL,,jadi bos kejap je la ade....pastu miss tanya2 dan tengok hasil kerja kami....banyak gak yang di komen,,,nak kena adjust2 banyak lagi nih....tapi dah lepas jumpe nih,,,rasa dah hilang satu ketakutan tuh,,,hahahha.....yang penting....kerjasama...(wonderpet),,yang penting aku nak balik raya............yaho00oo....google.......hahahha.....aku out dulu....bye

p/s : kepada semua,,,SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN......

5 Comments:

  1. Unknown said...
    haha...bgs2... clapp..clappssss byk2 utk atin kerana berjaya melepasi zon berjumpa ngn SV.. hahaha..

    lapa w0oo..lapaa.... mne ang2 ni..kate nk blikn mknn. ngehehhe...*atin sile jelesh ngn omot*
    muwahahaha

    *mls nk update..bg wet aye bru update**(-,-")
    mashiatin said...
    tepuk....tepuk...debaran dah habis.....

    tu ang dah balik,,,omot curik makan kat mana erk???ke makan ngan tony skali??ahak ahak....

    kasik 50cen neh,,,nah,,,t update tau.......heeee
    ui said...
    50sen??? uhhh..
    ok
    dh update.tp pendek..sbb 50cen jerk...uhh (-,-")
    niwuza813 said...
    -->erm...x belikan bj utk kt sekali ker???sedeynye:-(

    -->Byknye makanan kat umah Dr tue...rase terliur liur nie cite psl brownie coklat 2..NAKKK!!!jeles nyer...

    -->x aci...da blk kampung..kt ad lg dok office nie..boringGGG...
    mashiatin said...
    patut la omot update ciput je,,pendek....uhuk....

    -ciannye kat aween,,,dah tu bila balik melaka???mmg patut aween jeles sebab banyak makanan kat umah dr. ehek ehek....aween nak baju raya ke,,ala,,,aween nye baju dah byk soppin kan,,,,heeeeeeeeeeee

Post a Comment