Thursday, October 22, 2009

wayangWayang


- 4 1/2 stars -


- 5 stars-

dah lame aku x mengupdatekan diri untuk mengupdate blog nih,,,xde cite sebenarnya,,,hurmm....dah 2 hari memarap kat umah nih,,heheh,,,sonok,,bangun tito powm lambat2 jer...kepada omot,,,jgn jelez tau,,aten dapat tito puas2...heheh....semalam n hari ni aku masak nasi puteh then p beli lauk kat kedai depan tuh...aku agak rajin la berada di rumah sebenarnya,,,kipas aku dah lap,,kipas stand tu dah basuk,,bilek air bawah dah berus bersih2 dah,,cadar baju n sume2 aku dah basuh,,dah lipat dah pun.....waahhh,,,anak umi neh....

ok la,,aku cite sikit la sal semalam,,aku p tengok wayang,,dah lame teringin nak tengok wayang,,,skali amek ko,,dua cite aku tengok semalam,,petang tu kul 3:15 cite cloudy then malam kul 8:15 cite papadom....kalu nak bandingkan cite tu,,aku prefer papadom la kot,,tapi cloudy pun ok gak...cloudy tu mengisahkan sorang budak yang suka sangat mereka cipta,,di sebabkan penduduk di situ hanya makan sardin tiap2 hari,,,xde makanan lain,,jadi flint pun mereka sebuah mesin yang leh menjadikan hujan makanan,,bermulanya ngan hujan berger dan macam2 hujan la dia buat,,hari semakin hari hujan makananyang turun bertambah besar dan mampu memusnahkan kawasan....pastu flint terpaksa memecahkan cod mesin tersebut untuk memberhentikan hujan makanan...dalam cite nih banyak gak la gelak ketawa,,,yang besh nye dapat tengok hujan makanan,,terseliur dehhh....hehhehe

malamnya cite papadom,,,sonok cite nih,,,bermulanya saadom yang berniaga kecil-kecilan hingga lah menjadi maju dan mempunyai banyak cawangan....saadom begitu bertungkus lumus sehingga mengabaikan isteri dan anaknya...tetiba isterinya meninggal kemalagan...saadom mulai sedar yang dia tidak memberi perhatian pada keluarganya,,then start pada hari tuh,,saadom menjada anaknya sehingga dewasa,,24jam 7hari seminggu...jadi anaknya rimas,,,dan meminta untuk belajar jauh dari ayahnya dan ingin hidup berdikari.....pada waktu yang sama,,ayahnya menjadi tukang kebun di tempat anaknya belajar untuk mengintip gerak geri anaknya...akhirnya anak saadom mengetahui dan menyuruh ayahnya berhenti bersikap sedemikian...dalam cite ni banyak sangat babak2 kelakar dan memang ketawa la sepanjang tengok cite nih,,sonok,,pada sape2 yang lom tengok,,p la tengok,,x rugi,,harga tiket hanya RM5...murah2....

p/s : nak tunggu pisau cukur ngan cite MJ...

4 Comments:

  1. jijie said...
    papadom da..meatball je blum...huhu~
    asyik ade hal je...uwwaaaa....
    mashiatin said...
    owh...dah tu,,p la tengok,,xrugi tau...sonok...
    Unknown said...
    haha.. xjeleshh!!! tp jeleshhh.. hihi..
    eh atin.. mbo mlm rabu pon 5rggit ke?
    mashiatin said...
    iyea omot,,,5 ringgit,,cam xcaye kan...kalo mlm weekend xtau ler....atin p tgk kat mbo parkson tu la...

Post a Comment